Artikkelindeks

Nye fakta

Opplysninger som har kommet til etter utgivelsen:

 

Side

 

48

Tveter bp ble nedlagt 16.08.1989

67

Kløfta første stasjonsbygning lå på venstre side, mens den andre kom på høyre side, byggeår for bygning 2 rettes til 1925

77

Sidespor Loenga-Tøyen km 1,57: Høyer-Ellefsen sidespor ble nedlagt 1938

93

Planlagt navn på Vestmarka [Almenningen]

145

Sidespor km 8,55: Værestrand sidespor lå på venstre side, retning mot Trondheim

155

Åsen stasjonsbygning brant 28.12.1942

216ff

Planlagte navn på stasjoner Vossebanen: Voss [Vossevangen], Bulken [Rekne] og Vaksdal [Vordal]

226

Sejersberget tunnel tatt ut av bruk 26.05.1954

227

Sidespor km 479,19: Frank Mohn sidespor ligger på høyre side, retning mot Oslo. Sporet eksisterer og burde stå under sidespor i dag (Gamle Vossebanen)

282

Tinfos øvre, ca km 146,55, holdeplass opprettet ca 1993 i forbindelse med kjøring av turisttog på Tinnosbanen. Er ikke nevnt i offisielle kilder fra NSB.

304

Planlagt navn på Vegårshei stasjon: [Høl, senere Vegårdshei]

369

Manglende markeringer av eksp.steder og sidespor på NOB: Solbakken |○, Fana grustak:└|, Framnes: |┐, Eikhaugen: |┐, Os skogbrukslag: |┘, Hetleflåten: høyre ukjent spiss, Skogen: └|

376

Fra 25.06.2013 er driften av banen overført fra Sydvaranger Gruve AS til datterselskapet Sydvaranger Malmtransport AS

429

I kap 6.2.5 nevnes kun Skansen og Hjuksa som fredede bruer. Alle bruer som ligger på fredede banestrekninger er fredet som en del av disse strekningene.